Tai Chi Kung to system ćwiczeń oparty na koncepcji Tai Chi. Jest to tradycyjna taoistyczna sztuka ruchu dla zdrowia, sztuka długiego życia, medytacja i sztuka walki. Jest też drogą poszukiwania piękna i mądrości. Tai Chi Kung to sztuka ruchu prowadząca do podniesienia jakości naszego życia. Pomaga nam zrelaksować się oraz wprowadza nasze ciało oraz umysł w stan równowagi i harmonii. 

Proste, indywidualne ciągi ruchów Tai Chi Kung od wieków były stosowane w Chinach przez miliony. Nikogo już nie dziwi widok ludzi w każdym wieku, dbających o swój wygląd i zdrowie, ćwiczących swoje własne Tai Chi Kung o każdej porze dnia, na ulicach i w parkach.

Nie jest tez tajemnicą, że ruchy te są korzystne dla człowieka, a wiele instytucji i organizacji medycznych bada Tai Chi Kung w Chinach, Japonii, Australii i w Ameryce. W Szanghaju, był nawet wykorzystywany jako środek przeciwbólowy w czasie operacji.

„Ruchy Tai Ki Kung służą temu, aby osoba mogła najpierw osiągnąć połączenie, z własnym ciałem – tworząc połączenie między różnymi jego częściami, przy pomocy spiralnego ruchu, który zaczyna się na dole i stopniowo posuwa się w górę; a potem z innymi praktykującymi, z mistrzem, z całym łańcuchem kolejnych mistrzów, z otaczającą nas przyrodą, z pięcioma elementami, które ją tworzą, ze słońcem, księżycem i innymi planetami, z Drogą Mleczną i wreszcie ze samym Wszechświatem, z Tao oraz ze wszystkim. Wszystkie te, tak różnorodne, sfery relacji czasu i przestrzeni są powiązane ze sobą tak jak powiązane są ze sobą koła zębate w mechanizmie, które obracając się wprawiają cały mechanizm w ruch.” ~ Mistrz Ming Wong

Te ćwiczenia można określić jako takie, które współdziałają z energią naszego ciała – równoważąc ją i polepszając jej jakość dla dobra całego systemu. Nazywają się ćwiczeniami oddechowymi, delikatnie mobilizującymi cały układ oddechowy i krążenie krwi, co prowadzi do lepszego natlenienia mięśni i układów w całym ciele. Pomagają leczyć stare rany oraz zwiększają ruch mięśni i uwalniają sztywne stawy.

Tai Chi Kung uprawia się na stojąco wykorzystując wolne, choć niekiedy i szybkie, zamiatające i rozciągające ruchy, które są dostosowane do indywidualnych możliwości. Jeśli jednak mamy zesztywniałe stawy i nie ruszamy się zbytnio, to kiedy zaczniemy regularnie wykonywać te ćwiczenia – to szybko przekonamy się, że nasza mobilność zwiększy się. Pamiętajmy tylko, żeby nigdy nie robić niczego na siłę. Pozwólmy aby nasze ciało swobodnie wykonywało ciąg ruchów.

Regularnie wykonywane ćwiczenia, mają korzystny wpływ na system oddechowy, na krążenie krwi oraz wpływają kojąco na nasz system nerwowy. Te ćwiczenia mogą także pomóc nam przy kłopotach trawiennych stymulując ruch naszych jelit. Odkryto także, że Tai Chi Kung wprowadza nas w stan wewnętrznej równowagi.

Tai Chi Kung w najczystszej formie był określany jako metoda jednoczesnego ćwiczenia systemu nerwowego, umysłu oraz narządów wewnętrznych. Wewnętrzna siła w całym człowieku jest podnoszona na nowy poziom siły i kondycji.

Powiadają, że nauka Tai Chi Kung trwa całe życie, a po 5 latach jesteś jedynie początkującym. Jednak nie warto się zniechęcać. Bardzo łatwo można nauczyć się prostych ćwiczeń i korzystać z ich dobrodziejstw już od pierwszego dnia ich wykonywania. Im więcej ćwiczymy – tym więcej zyskujemy i nie musimy czekać na to całe życie. Każdy, nie zależnie od wieku i stopnia sprawności, może przystąpić do wykonywania tych ćwiczeń.

Tai Chi Kung dla początkujących:

Chcesz więcej ciekawych artykułów? Polub nasz fanpage na Facebooku!

Comments