Ajurweda, czyli indyjski system medycyny rozwinięty w starożytności, zaleca jedzenie tęczy. To znaczy, że w naszych nawykach żywieniowych powinniśmy uwzględnić jedzenie warzyw i owoców we wszystkich kolorach tęczy.

Jeżeli interesujemy się czakrami, to wiemy, że każda z nich ma odpowiadający jej kolor. W przypadku równoważenia czakr za pomocą jedzenia, wygląda to w następujący sposób:

CZERWONY – ENERGIA – CZAKRA PODSTAWY: Jeżeli czujemy spadek energii, zmęczenie, ogarnia nas lenistwo, to energię i temperaturę ciała podniesie nam czerwone jedzenie. To mogą być: pomidory, truskawki, maliny, buraki, wiśnie, porzeczki, arbuzy,.

POMARAŃCZOWY – PEWNOŚĆ SIEBIE – CZAKRA SAKRALNA: Gdy spada nam pewność siebie, zaczynamy wątpić w nasze możliwości, sięgnijmy po pomarańczowe pożywienie. To mogą być mandarynki, pomarańcze, mango, śliwki mirabelki, soczewica, marchewki, kabaczek, dynia.

ŻÓŁTY – RADOŚĆ – CZAKRA SPLOTU SŁONECZNEGO: Uczucie depresji i smutku możemy odgonić jedząc banany, ananasa, żółtą paprykę, grapefruity i morele. Nie polecam jedzenia kukurydzy ponieważ jej genom został tak sprofanowany, że według mnie nie nadaje się ona już do jedzenia.

ZIELONY – ODNOWIENIE – CZAKRA SERCA: Gdy jesteśmy zestresowani, przepracowani to sięgnijmy po zielone. Podstawą naszego jadłospisu powinny być: sałata, ogórek, brokuły, zielona papryka i groszek, jasne winogrona, gruszki, agrest, szparagi i awokado. Zróbmy zielony koktajl. Sięgnijmy po koktajl z młodego jęczmienia lub dużą sałatkę. Podniesie to nam ilość enzymów, tlenu i chlorofilu, co na pewno pomoże nam poczuć się lepiej.

NIEBIESKI/CZARNY – WYCISZENIE – CZAKRA GARDŁA: Gdy jesteśmy zmartwieni, dopadają nas złe myśli i lęki, wtedy sięgnijmy po jagody, borówki, jeżyny.

FIOLETOWY – SPOKÓJ – CZAKRA TRZECIEGO OKA: Kiedy jesteśmy sfrustrowani, źli lub mamy problem z wybaczaniem, to zjedzmy wtedy bakłażana, czerwoną kapustę, ciemne oliwki, aronia, lub czerwone winogrona, przyniosą nam spokój.

BIAŁY – SIŁA – CZAKRA KORONY: Jeżeli chcemy poczuć wewnętrzną moc, do potraw dodajmy czosnku, cebuli lub imbiru. Jedzmy: kalafior, korzeń selera, pietruszkę, pieczarki, białą rzepę. Na deser zjedzmy kokosy lub owoce tropikalne.

Żeby nie popadać w paranoję

Chodzi o to, aby od razu nie zmieniać rygorystycznie wszystkich swoich nawyków żywieniowych. Zasady wprowadzajmy spokojnie. Na początku wzbogaćmy swoje dania dodatkiem w/w warzyw np. dnia czerwonego dodajmy do swojej owsianki truskawki, zjedzmy czerwone jabłko, a na obiad zaserwujmy sobie krem z pomidora.

Drobne porady w sprawie żywienia:

  • Dla mięsożerców – do dwóch posiłków dodaj chude mięso i ryby, dla wegetarian – dodaj ciecierzycę, fasolę lub soczewicę. To źródła białka, które zaspokajają głód na kilka godzin.
  • Pijmy  przynajmniej szklankę jogurtu naturalnego, maślanki lub kefiru dziennie. To prawdziwe bogactwo pożytecznych bakterii, które wspomagają pracę jelit oraz ułatwiają trawienie.
  • Jedzmy produkty bogate w błonnik, który stymuluje pracę układu pokarmowego.
  • Unikajmy soli, która zatrzymuje wodę w organizmie.
  • Potrawy doprawiajmy świeżymi ziołami. Koperek, natka pietruszki, bazylia, melisa i mięta mają mnóstwo witaminy C oraz witamin z grupy B.
  • Używajmy zawsze tłuszczów roślinnych zamiast zwierzęcych. Oleje roślinne to bogate źródło tłuszczów nienasyconych.
  • Warzywa i mięso duśmy, gotujmy w wodzie lub na parze albo pieczmy w piekarniku bez dodatku tłuszczu.

Na sam koniec chciałabym jeszcze dodać, że to co jemy ma naprawdę niesamowity wpływ na nasze życie i zdrowie. Nie róbmy ze swojego ciała śmietnika, wrzucając do niego co popadnie.

Im świeższe i bardziej surowe są spożywane przez nas owoce i warzywa, tym mają dla nas one Wyższą Wibrację. Zapamiętajmy, jedzenie jest żywe! To dlatego owoce zerwane prosto z krzaczka smakują lepiej niż potem jedzone z miseczki.

Wysoka Wibracja jedzenia sprawia, że podnosi się nasz poziom energii, mamy lepsze samopoczucie i ogólnie „nadajemy na wyższych falach”. Dlatego starajmy się jeść „świeżo”. Kupujmy jak najlepsze produkty i nie poddawajmy ich nadmiernej obróbce, która będzie tylko wytracać to, co jest w nich dla nas najcenniejsze.

 

Źródło: mojatransformacja.net, peterborough24.co.uk

Chcesz więcej ciekawych artykułów? Polub nasz fanpage na Facebooku!

Comments